Wednesday, November 24, 2010

Ada apa dengan Wish list ?



Entri kali ni mengenai wish list aku dan aku yakin setiap orang mesti ada wish list tersendiri. Kalau xde wish list, maksudnya kita hidup tanpa arah. Kita xde impian/tujuan/cita-cita, tak kisah la impian nak berjaya dalam exam ke,nak beli handphone ke or apa-apa saja. Yang penting wish list kita ada untuk jangka pendek dan jangka panjang. "If you don't plan, you plan for fail".

Aku yakin,dari kita kecik kita dah plan (actually our parent yang plan untuk kita untuk kita berjaya jadi orang). Mesti dapat 4A UPSR, 8A PMR, 8A SPM, 3 pointer masa exam Universiti pastu jadi doktor,engineer,lawyer dan macam-macam lagi. Itu pon dah dikira sebagai wish list. Cuma bergantung pada usaha dan kemampuan nak bagi wish list tu berjaya.

Aku tak suka buat wishlist setiap tahun,aku lebih suka senaraikan semua benda yang aku inginkan jadi kenyataan. So ini dia wish list aku:

-nak jadi doktor (tapi tak berjaya sebab tak ambil biologi,malas nak hafal).
-lepas tu,nak jadi engineer dalam bidang kimia (tapi tak berjaya sebab kimia pon susah macam bio.hahaha)
-lepas tu nak jadi electric/electronic engineer (at last,ni la impian yang dah berjaya)
-nak tukar handphone c905 --> samsung galaxy S kot
-nak tukar rim kereta myvi ku
-nak travel to korea, new zealand, japan, mekah.
-nak beli rumah atas tanah (sekarang ni dok atas bumbung orang saja)
-nak ada saving yang banyak
-kahwin (tak tau la bila,sebab xde jodoh lagi. Jawapan yang cliche' sangat.hahaha)

So,yang lain-lain macam mana? apakah wish list anda, dah berjaya ke or on the way lagi...

No comments:

Post a Comment