Wednesday, November 24, 2010

Oh tidakkk...Korea Selatan di bom !!!


Terkejut aku semalam bila baca news mengenai Korea selatan di bom oleh Korea Utara. Apa la adik-beradik ni,bergaduh saja hantar peluru berpandu. Jadi bawang merah bawang putih sudah la, tak perlu bom-bom bagai.

Yang aku terkejut sangat sebab,antara wishlist aku adalah melawat korea. Macam mana nak pergi sana, tak pasal-pasal nanti tak boleh balik Malaysia dah. Aku harap xde la jadi perang antara dua adik-beradik tu.

"INCHEON - Tentera Korea Utara melepaskan sekurang-kurangnya 200 bedilan meriam ke Pulau Yeonpyeong milik Korea Selatan dekat sempadan semalam hingga menyebabkan dua askar Korea Selatan terbunuh manakala 19 yang lain cedera termasuk 17 anggota tentera dan tiga orang awam.

Bedilan itu menyebabkan tentera Korea Selatan membalas dengan serangan artileri serta mengerahkan beberapa buah jet pejuangnya ke lokasi tersebut dengan pertempuran berterusan selama sejam." (lebih berita di Kosmo)

Tapi gila la,200 bedilan meriam + artileri + sejam perang. Memang sudah gila. Apa nak jadi dunia sekarang. Macam mana nak pergi korea nih,huhu. Aku nak jumpa SuJu (super junior), sarang haeyo. Peace No War ok.

No comments:

Post a Comment